هر بازی آنلاین چقدر اینترنت مصرف می نماید؟ (جدول مصرف اینترنت بازی های آنلاین معروف)

به گزارش وبلاگ ورساچه، یک پرسش اساسی که قطعا گیمرها زیاد با آن برخورد کردند: بازی های آنلاین چقدر اینترنت مصرف می نمایند؟

هر بازی آنلاین چقدر اینترنت مصرف می نماید؟ (جدول مصرف اینترنت بازی های آنلاین معروف)

بازی های آنلاین به یک سرگرمی عظیم و اصلی برای بسیاری از کاربران تبدیل شدند. حتی بسیاری از مردم در خانه یا محل کار و حتی بین راه کار و خانه و در حالی که گیمر نیستند؛ مشغول بازی های آنلاین سبک موبایل می شوند.

اما این بازی ها چقدر مصرف اینترنت دارند؟ بازی های آنلاین مدرن امروزی با گرفیک های سنگین که احتیاج به استریم دارند؛ در مصرف اینترنت چه وضعیتی پیدا کردند؟ آیا کل اینترنت ما را می خورند و روزی باید چند گیگابایت حجم اینترنت برایشان کنار بگذاریم؟

خوشبختانه، برخلاف تصور عمومی، بازی های آنلاین مدرن و سنگین، مصرف اینترنت زیادی ندارند. اگر بخواهیم یک مقایسه کنیم؛ این بازی ها در حد استریم موسیقی از حجم اینترنت می کاهند.

آمارهای جهانی و رسمی که ارائه شده است؛ به طور میانگین بازی های آنلاین ساعتی 40 تا 100 مگابایت مصرف اینترنت دارند. اگر شما فیلم HD تماشا کنید؛ مصرف اینترنت بسیار بیشتری، در حد 1 تا 3 گیگابایت برای یک ساعت خواهید داشت. اگر ویدیو 4K تماشا کنید؛ اوضاع بدتر و مصرف اینترنتی نزدیک به ساعتی 7 گیگابایت دارید.

بنابراین، استریم بازی مصرف اینترنت خیلی زیادی ندارد و مانند استریم ویدئو نیست. بسیاری از کاربران، این باور غلط و اشتباه را دارند که چون بازی های آنلاین هم یک جور ویدئو هستند؛ پس مصرف اینترنت آن ها همانند استریم ویدئو است.

البته، بعضی بازی ها مصرف اینترنتی بیشتر از حد متوسط گفته شده دارند. مانند کانتر استریک Global Offensive که مصرف اینترنتی برابر 250 مگابایت در ساعت دارد یا بازی دستینی 2 که مصرف 300 مگابایت در ساعت را رکورد زده است.

جدول مصرف اینترنت بازی های آنلاین معروف

با مشاهده جدول زیر، خواهید فهمید که غالب بازی های آنلاین مصرف اینترنت زیر 100 مگابایت برای یک ساعت بازی دارند:

یک نکته بسیار مهم، تقریبی بودن اعداد بالا است. هر گیمری خوب می داند مصرف اینترنت دقیق به فاکتورهای زیادی مانند تعداد بازیکنان، مصرف اینترنت توسط دیگر بخش های بازی مانند آپدیت و غیره بستگی دارد.

نکته ضروری دیگری که باید بدانید؛ مصرف اینترنت بازی های آنلاین در ایران است. بسیاری از این بازی ها و سرورهای آن ها در ایران تحریم هستند و ما باید با نرم افزارهای تغییر آی پی متصل شویم که خودش مصرف اینترنت را 10 الی 15 درصد افزایش می دهد.

هر گیمر یا کاربری هم می تواند خودش مصرف اینترنت یک بازی را برحسب ساعت اندازه گیری کند. به راحتی، وارد پنل مدیریتی اکانت اینترنت خود (چه اینترنت موبایل و چه اینترنت ثابت) شوید و حجم به جامانده از بسته اینترنت خود را یادداشت کنید.

سپس، پس از یک ساعت بازی، دوباره وارد پنل مدیریتی اینترنت خود شده و حجم به جامانده را یادداشت و با حجم آغاز بازی مقایسه کنید تا مصرف اینترنت این بازی در یک ساعت برای سیستم شما معین گردد.

لازم به ذکر است که در هنگام این اندازه گیری، باید سایر اپلیکیشن ها و سرویس هایی که به اینترنت وصل هستند را قطع کنید تا به طور دقیقی معین گردد بازی مدنظر شما چقدر مصرف اینترنت دارد.

پیرو مذاکرات و توافقات انجام شده بین مبین نت و همراه اول، عظیمترین اپراتور ارتباطی کشور، نمایندگی بازاریابی، فروش و پشتیبانی محصولات و خدمات سازمانی (B2B) خود…

سریع ترین اینترنت تی دی ال تی متعلق به کدام شرکت است؟ یا می گردد این طور پرسید که کدام شرکت سقف سرعت دانلود اینترنت TD-LTE بیشتری دارد؟ برخلاف اینترنت 4G…

اگر دنبال یک اکستندر وای فای خوب و ارزان می گشت؛ چشم بسته دستگاه تی پی لینک RE220 را خریداری کنید. این دستگاه در سال 2019 عرضه شده و…

قرار است کنسول جدید مایکروسافت به نام Xbox Series X در نوامبر پیش رو معرفی گردد. بسیاری از معینات ایکس باکس سری ایکس لو رفته و…

اپل روز سه شنبه از سری جدید ساعت های هوشمند خود رونمایی کرد. اپل واچ سری 6 با چند ویژگی جدید معرفی گردید؛ از جمله اندازه گیری سطح…

شرکت نت گیر در نمایشگاه CES 2020 از مودم و هات اسپات 5G خود به نام NIGHTHAWK MR5200 رونمایی کرد ولی این محصول وارد بازار نشد تا…

امشب اپل از آیپد ایر جدید خود با پردازنده A14 بایونیک رونمایی کرد که از ارتباطات سریع وای فای 6 پشتیبانی می نماید. آیپد ایر 2020 اولین…

شایعات زیادی درباره روترهای نسل جدید برند Eero شرکت آمازون شنیده می گردد. بیشترین شایعات مربوط به ویژگی وای فای 6 این روترها است. به طور مثال،…

منبع: شبکه چی

به "هر بازی آنلاین چقدر اینترنت مصرف می نماید؟ (جدول مصرف اینترنت بازی های آنلاین معروف)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر بازی آنلاین چقدر اینترنت مصرف می نماید؟ (جدول مصرف اینترنت بازی های آنلاین معروف)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید