برترین دیدنی های کامبوج که عاشقشان خواهید شد!

به گزارش وبلاگ ورساچه، دیدنی های کامبوج | Cambodia Attractions

کشور بی نظیر کامبوج، پر از فعالیت های متنوع و هیجان انگیز، متناسب با هر شخصی است که از آن بازدید می نماید. از بناهای تاریخی آن گرفته تا فرهنگ و میراث غنی، جاذبه های طبیعی و حیات وحش کمیاب، این کشور همه چیز را برای به یادمندنی شدن در خودش دارد. با اینکه دیدنی های کامبوج بسیار زیاد هستند که در یک متن جا نخواهند شد، اما خبرنگاران در ادامه برای شما بعضی از برترین دیدنی های کامبوج را آورده است. با ما همراه باشید:

برترین دیدنی های کامبوج که عاشقشان خواهید شد!

1- پارک باستان شناسی انگکور وات | Angkor Wat Archaeological Park

این سایت تاریخی در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و با مساحت بیش از 400 کیلومتر مربع، دارای صدها بنا و ساختمان تاریخی و مذهبی است که قدمتشان به دوره امپراطوری خمر می رسد. بعضی از بناهای مشهور آن از جمله انگکور وات، بایون و تاپروم هستند که دیدن آن ها صد در صد پیشنهاد می شود.

2- کاخ سلطنتی | The Royal Palace

کاخ سلطنتی به لطف سقف طلایی پر زرق و برق خود، به عنوان محل اقامت رسمی پادشاه سیهامونی استفاده می شد و برای بازدید عموم بسته است. با این حال می توانید از سالن تخت سلطنتی و ساختمان های اطراف آن و بعلاوه سیلور پاگودا بازدید کنید و بعلاوه پیشنهاد می شود که باغ های استوایی اطراف آن قدم بزنید. مطمئن باشید که این مورد از دیدنی های کامبوج را فراموش نخواهید کرد.

3- پنوم کولن | Phnom Kulen

پنوم کولن یا کوه کولن در استان سیم ریپ (Siep Reap) واقع شده و یک سفر یک روز فوق العاده خواهد بود. این جاذبه بعلاوه به عنوان یک پارک ملی شناخته شده است و مکان محبوبی در دوره خمر بوده که جشن و آیین های باستانی را در آن جشن می گرفتند. در این منطقه می توانید دو آبشار دوست داشتنی ببینید که در آبریز آن شنا کردن توصیه می شود. بعلاوه در اطراف بخش هایی برای پیک نیک موجود است که یک روز پر از آرامش را تجربه کنید.

4- مرکز پروانه بانتئی سری | Banteay Srei Butterfly Centre

این مرکز که در سیم سیپ واقع شده، بیش از 30 گونه پروانه کامبوجی دارد که آن را بزرگترین مرکز بسته پروانه در جنوب شرقی آسیا نموده است. زمانی که شما از این جاذبه بازدید می کنید، می توانید در خصوص پرندگان اطلاعات خوبی کسب کنید، سپس کرم های ابریشمی را ببینید که هنوز پروانه نشده اند، پروانه های جوان و در نهایت پروانه های بالغ را مشاهده کنید.

5- موزه لندماین کامبوج | Cambodia Landmine Museum

یکی دیگر از دیدنی های کامبوج موزه جنگ افزارها است که نتیجه کار خستگی ناپذیر یک قربانی به نام آکی را (Aki Ra) است که در زمینه عملیات عظیمی برای رهایی کشور از مواد منفجره جنگ کار نموده است. موزه، که نزدیک به مرکز پروانه ها است، مجموعه ای از مین، خمپاره و سلاح های دیگر را در اختیار دارد و بعلاوه داستان بعضی از قربانیان بی شماری کشور را بازگو می نماید.

6- مرکز نجات حیات وحش پنوم تامائو | Phnom Tamao Wildlife Rescue Center

عاشقان طبیعت خود را در یکی دیگر از دیدنی های کامبوج غرق خواهند کرد، جایی که حیوانات نجات یافته از چنگال شکارچیان و معامله گران غیرقانونی به وسیله اتحادیه حیات وحش به سلامتی پرورش داده می شوند. حیوانات این مجموعه شامل فیل، میمون، ببر و خرس خورشید هستند. تورهای پشت صحنه این مجموعه نیز موجود است.

7- سایت باستان شناسی سامبور پری کوک | Sambor Prei Kuk

مجموعه ای از 50 بنای مذهبی که بین پنوم پن و سیم ریپ در استان کامپونگ توم واقع شده، اخیرا به عنوان سومین جاذبه در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. مرکز باستانی سامبور پری کوک به بعضی از اولین معماری های کشور بر می شود و در حال حاضر دور از مردم کامبوج واقع شده است.

8- سیرک کامبوج | Phare, the Cambodian Circus

با شرکت در این سیرک می توانید اجراهای حیرت انگیزی که با تئاتر، موسیقی، حرکات آکروباتیک و سیرک مدرن مخلوط است را مشاهده نمایید. این سیرک هنر سیرک مدرن را با افسانه های قدیمی خمر ترکیب نموده و بسیار جالب توجه است. اجرای برنامه های این سیرک بسته به فصل به صورت روزانه در سیم ریپ و دو یا سه بار در هفته در بتاتبامگ انجام می شود.

9- کوه بوکور، کامپوت | Bokor Mountain, Kampot

قله بوکور که حدودا 72 کیلومتر از شهر کامپوت فاصله دارد، رویای هر دوچرخه سواری است، چرا که تنها به وسیله موتورسیکلت یا ماشین در دسترس است. آبشار پوپوکویل در این کوه واقع شده و بعلاوه یک مجسمه بزرگ، ایستگاه ترک شده بوکور هیل و کلیسای متروکه از دیگر دیدنی هایی است که در این کوه وجود دارد. شما با بازدید از این مورد از جاذبه های کامبوج مطمئن باشید که منظره ها حیرت انگیز و هوای خنک آن را فراموش نخواهید کرد.

10- بازار خرچنگ، کپ | Crab Market, Kep

غذای محبوب کامبوج که از فلفل کامپوت و خرچنگ ساخته شده، در شهرستانی ساحل به دنیا آمد. پیشنهاد می شود که به این بازار بروید و یک تجربه متفاوت داشته باشید. می توانید در ساحل، مردمی را دیدن کنید که به داخل آب رفته و سبدی در دست دارند تا بتوانند یک غذای تازه برای شما آماده نمایند.

11- قطار بامبو، باتامبانگ | Bamboo Train

شایعاتی در چند سال گذشته در خصوص قطع استفاده از قطار مشهور بامبو منتشر شده است. با این حال، اخیرا تأیید شده است که راه آهن مورد استفاده در این قطارها بازسازی خواهد شد. در این سفر منحصر به فرد می توانید یک جهت هفت کیلومتری را در قطار بامبو یا نوری (Norry)، که یک قاب چوبی متصل به یک موتور است را طی کیند. قطار بامبو می توانید با سرعت 15 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

12- کوه داچ | Koh Dach

یکی دیگر از دیدنی های کامبوج، کوچ داچ است. این جزیره کوچک، یک جهت دریایی کوتاه از پنوم پن اما در فاصله زیادی از مرکز پر سر و صدای واقع شده است. کوه داچ، که به عنوان جزیره ابریشم شناخته می شود، به ابریشم بافی اش که با تکنیک های باستانی انجام می گیرد، مشهور است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "برترین دیدنی های کامبوج که عاشقشان خواهید شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دیدنی های کامبوج که عاشقشان خواهید شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید