مقالات گردشگری

به جز حمام فین کاشان همه بناهای تاریخی باز هستند

مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی گفت: به جز حمام باغ فین کاشان، همه محوطه ها و پایگاه های میراث ملی و جهانی در تعطیلات نوروز باز هستند.

24 اردیبهشت 1401

تناقض، مخفی کاری و عدم اطلاع رسانی؛ بلای جان فوتسال

فدراسیون فوتبال به دو انتصاب مرتبط با فوتسال در این فدراسیون اشاره نکرد و در موضوع دیگری که به این رشته مربوط بوده نیز تناقض دیده می گردد.

23 اردیبهشت 1401

بقایای یک دژ تاریخی در محوطه باستانی ریوی کشف شد

طبق اعلام سرپرست هیئت کاوش های باستان شناسی محوطه ریوی شهرستان مانه و سملقان، بقایای یک دژ تاریخی در کاوش های باستان شناسی این منطقه کشف شده است.

21 اردیبهشت 1401

برترین دیدنی های کامبوج که عاشقشان خواهید شد!

دیدنی های کامبوج | Cambodia Attractionsکشور بی نظیر کامبوج، پر از فعالیت های متنوع و هیجان انگیز، متناسب با هر شخصی است که از آن بازدید می نماید. از بناهای تاریخی آن گرفته تا فرهنگ و میراث غنی، جاذبه های طبیعی و حیات وحش کمیاب، این کشور همه چیز را برای به یادمندنی...

19 اردیبهشت 1401

مزارع تسخیر شده، تلفیق برده داری، زندگی روستایی و افسانه های محلی (قسمت اول)

برده داری ظاهرا تنها در رنج های سیاه پوستان خلاصه نشده و رد آن را می توان به شکلی چه در دنیای گردشگری وحشت و چه در دنیای گردشگری سیاه نیز مشاهده کرد.

18 اردیبهشت 1401

کرملین: روسیه، ایران به تعامل در حوزه های متنوع ادامه می دهند

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین می گوید روسیه و ایران بعد از گفتگوهایی که در سطوح بالا (میان رؤسای جمهور دو کشور) صورت گرفت، به تعامل در حوزه های مختلف ادامه خواهند داد.

15 اردیبهشت 1401

پرتال جامع گردشگری کشور ظرف 10 روز آینده راه اندازی می گردد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت که تا 10 روز آینده پرتال جامع گردشگری کشور راه اندازی می گردد.

9 اردیبهشت 1401

راهنمای سفر به آستارا

سفر به آستاراسفر به خطه شمال یکی از انتخاب های اول گردشگری در ایران محسوب می گردد. به پیشنهاد ما این بار سفر به آستارا را هم به فهرست گردشگری های خود به سمت شمال قرار دهید. شهر آستارا دارای جاذبه های طبیعی زیبا و بکری می باشد و بعلاوه مراکز خرید و بازارهای...

7 اردیبهشت 1401

هزینه پنج میلیارد ریالی برای سامان دهی آنوبانی نی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : پنج میلیارد ریال اعتبار برای سامان دهی مجموعه اداری و مستندنگاری نقش برجسته کتیبه آنوبانی نی سرپل ذهاب هزینه شد.

2 اردیبهشت 1401

این غذاهای اسپانیایی دل شما را خواهد برد!

لذت چشیدن غذاهای اسپانیاییشیوه های طبخ انواع غذا در کشور اسپانیا بسیار فرق دارد چون نشأت گرفته از بسیاری فرهنگ های متفاوت از اقصی نقاط این کشور است. اما نکته حائز اهمیت در معرفی غذاهای اسپانیایی سادگی آن است. در طبخ غذاهای اسپانیایی همواره از مواد تازه...

2 اردیبهشت 1401

پوستر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون رونمایی شد

تهران (پانا) - پوستر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با طرحی از رنگین کمان رونمایی شد.

1 اردیبهشت 1401

کشف یک توپ جنگی متعلق به دوران صفوی در میان ضایعات ذوب آهن

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لنجان خاطرنشان کرد که یک توپ جنگی متعلق به عهد صفویه در کارخانه ذوب آهن این شهرستان کشف شده است.

23 فروردین 1401

دیدن کنید؛ ژاپن از منظری متفاوت

ژاپن یکی از کشورهای محبوب آسیایی برای گردشگران است که زیبایی های زیادی دارد؛ از طبیعت شگفت انگیز تا معابد و قصرهای زیبا با معماری منحصر به فرد.

20 فروردین 1401

اصفهان قلب حیات ایران در حوزه های فرهنگی و تمدنی است

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اصفهان قلب حیات ایران در حوزه های فرهنگی و تمدنی است.

13 اسفند 1400

آنچه از دبی نمی دانستید

حقایقی درباره دبیدبی بعد از ابوظبی بزرگترین شیخ نشین امارات متحده عربی است. این شهر در بیشتر فصل های سال آب و هوای مناسبی ندارد، اما امکانات رفاهی و گردشگری فراوانی که در دبی تدارک دیده شده، این شهر را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دنیا تبدیل...

12 اسفند 1400

گزارش اختصاصی خبرنگاران از مراسم قرعه کشی کمپین بلندپروازی

برگزاری مراسم قرعه کشی کمپین بلند پروازی با با همکاری علی بابا و لوفت هانزا روز یکشنبه 18 شهریورماه در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار گردید.

11 اسفند 1400

ابتکار مردم محلی برای جذب توریست به طولانی ترین دریاچه هند

مردم محلی اطراف مرداب های کرالا در هند، توری محلی برگزار نموده اند تا گردشگران را از اقصی نقاط جهان به این منطقه جذب نمایند.

8 اسفند 1400

ییلاق سوباتان کجاست؟

ییلاق سوباتانییلاق سوباتان از سرسبزترین و زیباترین ییلاق های کشور است که در 22 کیلومتری شهر لیسار از توابع تالش و در 36 کیلومتری شمال غرب تالش قرار گرفته است. اطراف این ییلاق را طبیعتی زیبا و چشم نواز احاطه نموده است به طوری که در شرق آن جنگل های تالش، در...

5 اسفند 1400

دومین ارگ خشتی و گلی ایران در اولویت ثبت جهانی

دفتر امور پایگاه های جهانی میراث فرهنگی، پرونده شهر تاریخی بلقیس، دومین ارگ خشتی ایران را در اولویت ثبت میراث جهانی قرار می دهد.

3 اسفند 1400

معرفی تهران به عنوان قطب گلیم

در تهران شهر قدس و فیروزکوه از لحاظ فراوانی تعداد نفرات و کارگاه های انفرادی و گروهی در این استان به عنوان قطب های تولید گلیم استان معرفی می شوند.

30 بهمن 1400
تعداد: (130)