ابتکار مردم محلی برای جذب توریست به طولانی ترین دریاچه هند

به گزارش وبلاگ ورساچه، مردم محلی اطراف مرداب های کرالا در هند، توری محلی برگزار نموده اند تا گردشگران را از اقصی نقاط جهان به این منطقه جذب نمایند.

ابتکار مردم محلی برای جذب توریست به طولانی ترین دریاچه هند

دریاچه ومبناد (Vembanad) که طولانی ترین دریاچه در هند و بزرگ ترین دریاچه در استان کرالا به شمار می رود، نه تنها به وسیله برنامه ملی حفاظت تالاب ها زیر نظر دولت هند حمایت می گردد، بلکه قلب گردشگری مرداب های کرالا (شبکه های آبی کرالا) نیز شناخته می گردد. اکنون در این منطقه، تورهای جدیدی که به طور کامل به وسیله مردم محلی اداره می گردد، راه اندازی شده است.

شبکه های آبی کرالا یا مرداب های کرالا، زنجیره ای از تالاب ها هستند که به موازات ساحل مالابار در دریای عرب ادامه دارند و اکنون، توری به نام افسانه های ومبناد به وسیله آژانس گردشگری واندرنو (WanderNow) به گردشگران یاری می نماید تا سرتاسر این دریاچه را به اکتشاف و جستجو بپردازند. نبو سم جان، بنیانگذار واندرنو در این باره گفته است:

این تور به وسیله مردم محلی ایجاد شده و با استفاده از خانه های آن ها، راهنمایان محلی، سرآشپزها و مردم با تجربه منطقه اداره می گردد. سبک سفر تجربی یا Experiential Trip برای نخستین بار است که در هند انجام می گردد، و از مردم محلی که در اطراف دریاچه ومبناد زندگی می نمایند، حمایت می نماید.

در تورهای افسانه های ومبناد گردشگران ابتدا یک روز کامل را در قایقی سنتی که از کانال ها عبور می نماید، گذرانده و ناهار آن ها نیز بر روی قایق سرو می گردد. در این روز برای گردشگران شرح داده می گردد که چگونه مردم محلی از سوسن آبی برای بعضی تولیدات مانند کلاهک آباژور، نقاشی و شیرازه کتاب استفاده می نمایند. بعلاوه، در این تور، روزی به نقاشی صدف ها زیر نظر هنرمندان محلی اختصاص خواهد داد و گردشگران، روزی دیگر را به پیاده روی در زمین های مردابی سپری خواهند کرد. به گفته نبو سم جوان، این تجربه برای گردشگران بسیار نشاط آور خواهد بود.

اولین گردشگران تور افسانه های ومبناد 100 نفر از استرالیا بودند، و هم اکنون آماده پذیرایی از گردشگران اقصی نقاط جهان است.

عکس کاور: Eddie Gerald از سایت Lonely Planet

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "ابتکار مردم محلی برای جذب توریست به طولانی ترین دریاچه هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار مردم محلی برای جذب توریست به طولانی ترین دریاچه هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید