هزینه پنج میلیارد ریالی برای سامان دهی آنوبانی نی

به گزارش وبلاگ ورساچه، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : پنج میلیارد ریال اعتبار برای سامان دهی مجموعه اداری و مستندنگاری نقش برجسته کتیبه آنوبانی نی سرپل ذهاب هزینه شد.

هزینه پنج میلیارد ریالی برای سامان دهی آنوبانی نی

به گزارش وبلاگ ورساچه از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : عمده اعتبارات صرف تامین تجهیزات اداری، مستندنگاری نقش برجسته آنوبانی نی و تخریب سرایداری مدرسه مجموعه شده است.

او گفت : با در اختیار قرار گرفتن ساختمان مدرسه جنب کتیبه آنوبانی نی از سوی آموزش و پرورش به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرپل ذهاب، با تجهیز و بازسازی این بنا، اداره شهرستان و دفتر پایگاه محور ساسانی استان کرمانشاه در آن دایر شد.

گوهری با اشاره به اهمیت راه اندازی دفتر پایگاه محور ساسانی استان کرمانشاه در شهرستان سرپل ذهاب، اضافه نمود: این شهرستان به لحاظ تعدد آثار تاریخی جزو غنی ترین شهرستان های سطح استان کرمانشاه و حتی غرب کشور است.

او اضافه نمود: ایجاد دفتر پایگاه در شهرستان به طور قطع به بهبود شرایط حفاظتی و بازسازیی مجموعه آثار تاریخی شهرستان یاری می نماید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه - قصرشیرین، گفت: پایگاه باید همه توان خود را برای سامان دهی آثار تاریخی موجود در محور و تکمیل داده ها و مطالعات موردنیاز است تا در سال های آینده شاهد ثبت جهانی آن باشیم .

د

وبلاگ ورساچه کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هزینه پنج میلیارد ریالی برای سامان دهی آنوبانی نی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه پنج میلیارد ریالی برای سامان دهی آنوبانی نی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید