4 علت بر چرایی بهتر بودن رزیدنت اویل ویلج از رزیدنت اویل 4

به گزارش وبلاگ ورساچه، سری رزیدنت ایول اکنون در موقعیتی شگفت انگیز قرار گرفته است. ازیک طرف، رزیدنت ایول 7: بایوهزرد قدمی دلیرانه به سوی زاویه شخص اول برداشت و با این کار پایه و اساس این فرنچایز کلاسیک وحشت و بقا را به لرزه درآورد. از سوی دیگر، نسخه های بازسازی شده رزیدنت ایول 2 و 3 در سال های اخیر بر روی زاویه دید سنتی شخص سوم تمرکز داشت که مجموعه به استفاده از آن ها شناخته می گردد.

4 علت بر چرایی بهتر بودن رزیدنت اویل ویلج از رزیدنت اویل 4

با در نظر گرفتن تمامی نکات ذکر شده، آخرین بازی رزیدنت ایول، رزیدنت ایول روستا میخواهد نقاط قوت هر دو سو را از این سبک های متفاوت بازی در خود جای دهد. به خصوص که کپکام درباره اشتیاق خود نسبت به القای حس آنکه روستا فرزند رزیدنت ایول 4 و 7 است سخن گفته است.

محصول نهایی، یک رزیدنت ایول به سبکی تجربی است که گاهی اوقات ناهمگون اما به طور کل دنباله ای عالی برای این فرنچایز به نام کپکام به شمار میرود.

روایت یک داستان خودمانی تر

در بازی روستا داستان سه سال بعد از وقایع رزیدنت ایول 7 ادامه پیدا می نماید. ایتان وینترز، پروتاگونیست بازی گذشته بالاخره با همسرش میا و دخترش رز زندگی مشترک خود را شروع نموده است. هرچند، این زندگی مشترک مسالمت آمیز با پیدا شدن سروکله قهرمان فرنچایز رزیدنت ایول، کریس ردفیلد که میا را کشته و ایتان و رز را می رباید، دیری نمی پاید. پس از بیدار شدن در یک روستای اروپایی برفی، ایتان باید دخترش را پیدا کند و درعین حال از چنگال چهار لرد خطرناکی که فرمانروایی روستا را بر عهده دارند و مادر میراندای مرموز که آن ها خدمتگزار اویند، بگریزد.

ایتان شاید شخصیت عمیقی در روستا نداشته باشد اما تصمیم بازی در تمرکز بر روی تعقیب توقف ناپذیر او در پیداکردن دخترش شما را به سفر شخصی او مجذوب می نماید به خصوص برای شخصیتی که به عمد در بازی گذشته یک صفحه سفید عاری از احساس برای بازیکنان بود. پرچانگی ایتان در این اسم هم به عمق بخشیدن به شخصیت او یاری می نماید. او در بعضی جاها تا حدی یادآور لیان رزیدنت ایول 4 است.

ورای این ها، داستان های پیشرفته تر و درهم تنیده شده چهار لرد، لیدی دیمیترسک، خون آشام محبوب اینترنت، عروسک ساز شنل پوش دونا بنوینتو، هیولای دریایی سالواتوره موریو و مهندس نابغه کارل هایزنبرگ و کنار هم چیده شدن قطعات مأموریت مرموز کریس در طول بازی بازیکن درگیر و سرگرم داستان نگه می دارد.

تعداد اندکی از پیچش های بخش های پایانی داستان شاید در میان طرفداران قدیمی رزیدنت ایول مجادله برانگیز باشد اما در سرسام آور بودن و انتها به طرز غافل گیرنماینده ای هیجان انگیزشان شکی نیست.

چیزی بیشتر از یک بیعت

داستان بازی روستا خوب و مجذوب نماینده است اما ساختار بازی یکی از جنبه های چشمگیر آن است. کپکام لوکیشن روستا را به قطبی تبدیل نموده که به وسیله آن شما می توانید به مکان های کاملا متفاوت از یکدیگر لردها بروید. آن هایی که ترجیح می دهند بازی های رزیدنت ایول تنها در یک لوکیشن جریان داشته باشند ممکن است با راهی که بازی پیش گرفته دچار مشکل شوند.

البته این بدین معنا نیست که روستا عاری از جنبه مذکور است. روستای ترسیم شده در بازی شمایل و حسی شبیه روستای ابتدایی رزیدنت ایول 4 دارد و به آن عمق، وسعت و جزئیات بیشتری اضافه می نماید. با به دست آوردن آیتم های بیشتر شما می توانید به روستا بازگشته تا به سایر نواحی بازی دسترسی پیدا کنید. هریک از این منطقه ها داستان خود را به وسیله فضاسازی و طراحی خاص محیط به بازیکن ارائه می نمایند.

گشت وگذار در بازی بسیار لذت بخش است به خصوص از نظر بصری. بر روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بازی باکیفیت 4K/60fps اجرا می گردد و طراحی صدای فوق العاده آن تجربه بازی بر روی این کنسول ها را دوچندان می نماید. این صداهای خوفناک مدام شمارا وادار می نماید به اطراف خیره شده تا منبع صدای ترسناکی را که شنیدید پیدا کنید.

اغلب اوقات منبع این صداها، گرگینه ها هستند که شما را هوشیار و در حالت آماده باش نگه می دارند. فرم های مختلفی که گرگینه ها به خود می گیرند بسیار رعب انگیز است که آن ها را به سرعت به یکی از هیولاهای به یادماندنی سری رزیدنت ایول تبدیل می نماید. در کل، بازی تنوع خوبی از دشمنان دارد که نسبت به رزیدنت ایول 7 بیشتر است.

رزیدنت ایول روستا بعلاوه ارزش تفحص بیشتر برای به دست آوردن منابع و سلاح های تازه را دارد. مانند به دست آوردن سلاح قابل اعتماد Wolfsbane Magnum. یکی از هسته های مرکزی گیم پلی روستا مستقیما از رزیدنت ایول 4 الهام پذیرفته است: مدیریت تجهیزات. مانند رزیدنت ایول 4، روستا هم جعبه ای برای جای دادن آیتم ها در اختیارتان می گذارد که همانند رزیدنت ایول 4 باید به صورت تتریس وار سلاح ها و آیتم های خود را در این فضای محدود جای دهید. هر جواهر یا آیتم با ارزشی که پیدا کنید می توانید به دوک، بازرگان مرموز اما سرخوش بازی، بفروشید.

سیستم پولی لی بازی از تعادل خوبی برخوردار است و بازیکن همواره می تواند به میزان کافی پول یا جواهر در طول بازی به دست بیاورد تا سلاح های خود را آپگرید کند یا آیتم های مختلفی بسازد.

علاوه بر این شما می توانید حیوانات را شکار کنید و گوشت آن ها را برای دریافت آپگریدهای مختلف مبادله کنید. اما تنها تعداد محدودی از این آپگریدها وجود دارند و به دست آوردن آن ها در کنار زرادخانه درحال رشد و کارآمد ایتان چندان ضرورتی ندارد. این مسأله ما را به یکی از نقاط ضعف بازی می رساند؛ ایتان گاهی اوقات بیش از حد قدرتمند به نظر می رسد، حتی در سختی استاندارد بازی. اگر در پی آپگرید سلاح ها نروید بازی به طور مرتب گلوله و آیتم های التیام دهنده در اختیار شما قرار می دهد که پیشروی در بازی را تا حدی آسان و بی دردسر می نماید مگر آنکه سختی بازی را تغییر دهید.

همگی به خانه های وحشت خوش آمدید

روستا به خودی خود مکانی اعجاب آور است اما به اسم پل اتصالی میان چهار منطقه لردهای بازی هم عمل می نماید. پیش از عرضه بازی، تهیه نماینده تسویوشی کاندا، بازی را به پارک تفریحی وحشت توصیف کرد و به نظر می رسد توصیف او با حقیقت مطابقت دارد.

هر یک از زیردستان میراندا مظهر جنبه خاص و منحصربه فردی از وحشت گوتیک هستند که به طور برابر تفحص در نواحی تحت کنترلشان و رویارویی با آن ها را هیجان انگیز و تعلیق برانگیز می نماید. اولین بخش عظیم قلعه لیدی دیمیترسک است که به احتمال زیاد تا به امروز با آن آشنایی پیدا نموده اید زیرا در مرکز تبلیغات بازی روستا قرار گرفته است.

کپکام به گونه ای مؤثر از این بستر استفاده می نماید تا حس خفگی و هزارتو بودن مکان های کلاسیک رزیدنت ایول را به بازیکن القا کند. حسی مشابه حضور در قلعه اسپنسر در بازی اصلی و اداره پلیس راکون سیتی در رزیدنت ایول 2 که باید در آن مدام از مسیری که آمده بودید بازمی گشتید و آیتم های مختلف را پیدا می کردید.

علاوه بر این، لیدی دیمیترسک و سه دخترش می توانند هر زمانی مایل باشند پدیدار شوند تا شما را مثل آقای ایکس در ریمیک سال 2019 رزیدنت ایول 2 تعقیب نمایند. در این بازی در حقیقت با تلفیق عالی قدیم و تازه رزیدنت ایول روبه رو هستیم که هرکسی را بر روی جایگاه میخکوب می نماید. با اینکه قلعه دیمیترسک باهدف یادآوری حس بازی های قدیم رزیدنت ایول طراحی شده، طراحی خانه دونا بنوینتو پیش ازاین در فرنچایز دیده نشده است.

شرح بیش از حد درباره این خانه غافلگیرنمایندگی آن را از بین می برد اما تنها این را بگوییم که خانه عروسک ساز عمیقا مشوش نماینده است و بیشتر در زیرشاخه وحشت روان شناختی ریشه دارد. در ادامه به آبگیر موریو می رسیم که با پیشروی در آن در نهایت به مصاف یک هیولای بدریخت دریایی خواهید رفت که به یکی از هیولاهای کلاسیک رزیدنت ایول 4 شباهت دارد.

تنها مکانی که در روستا مجذوب نمایندهیت باقی بخش ها را ندارد کارخانه فرانکنشتاینی هایزنبرگ است. با اینکه شاید بتوان گفت این لرد آشفته حال جامع ترین و گیراترین داستان را در میان شخصیت های شرور داستان دارد اما کارخانه اش بی رنگ و لعاب و تکراری است. نه به این معنا که بد است اما قطعا در مقایسه با سایر محیط های مسحورنماینده و به دقت طراحی شده بازی ناامیدنماینده است.

یکی از برترین های مجموعه

کپکام زمان زیادی را صرف تبلیغات برای رزیدنت ایول روستا به اسم وارث رزیدنت ایول 4 نموده است و با اینکه این ادعا چندان دور از واقعیت نیست اما به خوبی تمامی نقاط قوت بازی را به مصرف نماینده نشان نمی دهد. بهتر بخواهیم شرح دهیم، روستا بستر اروپایی، مدیریت تجهیزات و آیتم ها و بعضی رویارویی با دشمنان خود را از رزیدنت ایول 4 تأثیر پذیرفته است و به نحو احسن آن ها را به کار می گیرد.

روستا از حرکت در مسیرهای بدیع هم هراسی ندارد. به خصوص وقتی پای داستان سرایی و ساختار در میان باشد. تجربه خانه های لیدی دیمیترسک و دونا بنوینتو با هم کاملا فرق دارد اما همین تفاوت های ظریف است که بازی را به یادماندنی می نماید. هنوز معین نیست رزیدنت ایول پس از این بازی چه راهی پیش خواهد گرفت اما امیدواریم بازی های آینده به خوبی و هیجان انگیزی روستا باشند.

رزیدنت ایول روستا اکنون بر روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، رایانه های شخصی و گوگل استادیا در دسترس است.

منبع: MobileSyrup

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 علت بر چرایی بهتر بودن رزیدنت اویل ویلج از رزیدنت اویل 4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 علت بر چرایی بهتر بودن رزیدنت اویل ویلج از رزیدنت اویل 4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید