28 میلیارد یورو یاری فرانسه به گردشگری

به گزارش وبلاگ ورساچه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، 28 میلیارد یورو یاری فرانسه به گردشگری صورت گرفت.

28 میلیارد یورو یاری فرانسه به گردشگری

فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که بیشتر درگیری با همه گیری کووید 19 را داشت. صنعت توریستی یکی از بخش های مهمی است که چرخ های مالی این مملکت را همواره می چرخاند. دویچه وله به نقل از ژان باتیست لموین، وزیر توریستی فرانسه گفت که یاری های دولت این کشور به بخش توریستی در دوران شیوع ویروس کرونا به 28 میلیارد یورو رسیده است.

لموین اضافه نمود: به دلیل کاهش ورود توریست خارجی به فرانسه ضرر زیادی در این بخش وجود به وجود آمده است، بطوریکه در سال 2020 به دلیل بحران کرونا 60 میلیارد یورو درآمد توریستی این کشور کاهش یافت.

مهدی عباسی، کارشناس توریستی گفت: فرانسه کشوری که بیشترین توریست دنیا را دارد، صنعت توریستیش بیشترین نقش را در اقتصاد این کشور ایفا می نماید. طبق داده های سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD) در سال 2018، بخش توریستی و هزینه های مربوط به این بخش سهم 7 درصدی در فراوری ناخالص داخلی فرانسه را داشته است. در حالیکه آمار رسمی کارکنان فعال در بخش توریستی که بطور مستقیم در این بخش استخدام شده بودند 1.4 میلیون نفر قید شده است، ولی با احتساب افرادی که به صورت غیررسمی فعالیت می نمایند این رقم به 2 میلیون نفر هم می رسید.

او یادآور شد: فرانسه با 89.4 میلیون توریست در سال 2018 رکورد زد. بیش از 40 میلیون توریست تنها در سال 2018 از پاریس بازدید نموده بودند. این کشور قبل از آغاز پاندمی کرونا برای سال 2020 هدف گذاری نموده بود که 100 میلیون توریست را جذب خواهد نمود.

این کارشناس توریستی اضافه نمود: براساس داده های سازمان بهداشت دنیای (WHO) در حالیکه تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه بیش از 5.68 میلیون نفر بود، حدود 105 هزار نفر در این بیماری همه گیر جان خود را از دست دادند. فرانسه پس از ایالات متحده آمریکا، هند و برزیل چهارمین کشور با بیشترین تعداد موارد مبتلا در دنیا است.

منبع: همگردی

به "28 میلیارد یورو یاری فرانسه به گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "28 میلیارد یورو یاری فرانسه به گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید