آمازون در برابر کتابخانه های عمومی تسلیم شد

به گزارش وبلاگ ورساچه به نقل از نیت میل، بالاخره بعد از مدت ها درگیری و چالش بین آمازون و کتابخانه های عمومی در آمریکا، غول فروشگاه های آنلاین کتاب در دنیا برای فروش کتاب الکترونیک به کتابخانه ها توافقی با اتحادیه کتابخانه های آمریکا امضا کرد. طبق این توافق آمازون متعهد شده است که از میان کتاب های الکترونیکی منتشرشده نسخه هایی هم به کتابخانه ها برای امانت دادن به مشتریان اختصاص دهد.

آمازون در برابر کتابخانه های عمومی تسلیم شد

اتحادیه کتابخانه های آمریکا در بیانیه ای اعلام نموده است که تا انتهای تابستان به بخش بزرگی از آرشیو دیجیتال آمازون دسترسی خواهد داشت و انتظار می رود تا انتها امسال دسترسی به این آرشیو کامل گردد.

پیش از این کتابخانه های عمومی در ایالات متحده آمریکا در نامه ای به مسئولان آمازون خواهان دسترسی به کتاب های الکترونیک فراوری شده در دستگاه کتابخوان کیندل شده بودند. کتابخانه ها می گویند شهروندان آمریکایی حق دارند به داستان ها و اطلاعات منتشرشده در این منبع بزرگ کتاب های الکترونیک دسترسی پیدا نمایند.

سیستم انتشارات آمازون در دستگاه کیندل به نویسندگان خود نشر امکانی فراهم آورده است که بتوانند کتاب های خود را بدون واسطه برای مخاطبان این دستگاه کتابخوان منتشر نمایند. نویسندگان میلیونی این سرویس انگیزه های زیادی از جمله دیده شدن در سطح دنیای و ترجمه کتاب هایشان به زبان های دیگر دارند.

بسیاری از نویسندگان سرویس های فراوری کتاب الکترونیک آمازون خودشان در انتشارات مختلف قراردادهای متعددی دارند؛ ولی اعتقاد دارند با انتشار آثار خود در سرویس کیندل به راحتی به وسیله مخاطبانی از سراسر دنیا مورد ارزیابی قرار می گیرند و به نوعی به طور مستقیم وارد بازار کتاب کشورهای دیگر می شوند.

کتابخانه های عمومی آمریکا اعتقاد دارند دسترسی به کتاب های الکترونیک منتشرشده در این سرویس باید در دسترس عموم قرار گیرد و این مسئله را حتی در کنگره آمریکا هم مطرح نموده اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آمازون در برابر کتابخانه های عمومی تسلیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون در برابر کتابخانه های عمومی تسلیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید