پرتال جامع گردشگری کشور ظرف 10 روز آینده راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ ورساچه، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت که تا 10 روز آینده پرتال جامع گردشگری کشور راه اندازی می گردد.

پرتال جامع گردشگری کشور ظرف 10 روز آینده راه اندازی می گردد

علی اصغر مونسان، ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی، که به منظور ملاقات با فعالان بخش جهانگردی و افتتاح چند پروژه جهانگردی به استان مازندران سفر نموده است، در رابطه با راه اندازی پرتال جهانگردی کشور چنین گفت:

این پرتال که به عنوان یک منبع و ماخذ اصلی جهانگردی است در آن تمامی اطلاعات مربوط به منطقه ها تاریخی، طبیعی و جهانگردی کشور گنجانده شده است و مردم می توانند با استفاده از این پرتال اطلاعات لازم را در زمینه های جهانگردی و اماکن تاریخی کشور برای سفر به همه منطقه ها کشور اخذ نمایند تا از یکنواختی سفرها جلوگیری گردد.

مونسان در ادامه سخنانش اظهار امیدواری کرد که با توجه به فعالیت های استانداران و مجموعه سازمان میراث فرهنگی کشور پیش بینی می گردد تا در بهار آینده جهانگردی در همه نقاط کشور حتی استان هایی که تا به امروز مردم سفر به آن ها سفر نمی کردند، افزایش یابد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه سخنانش به پروژه های در حال ساخت جهانگردی اشاره نمود و گفت:

در حال حاضر یک هزار و 700 پروژه در این حوزه در حال ساخت وجود دارد که امیدواریم تا خاتمه کار دولت دوازدهم همه آن ها به بهره برداری برسند. خوشبختانه تقاضا برای سرمایه گذاری در این بخش نیز زیاد است و سرمایه گذاران زیادی به صورت روزانه برای سرمایه گذاری در این بخش جهانگردی اعلام آمادگی می نمایند.

مونسان در ادامه سخنانش از بوم گردی را به عنوان یکی از برنامه های نو و رو به رشد حوزه جهانگردی یاد کرد و اظهار داشت که:

بوم گردی باعث ایجاد فرصت های شغلی در روستاها و شهرهای کوچک شده است و از طرفی، این اقامتگاه های محلی باعث رونق طبیت گردی در بین جهانگردان نیز می گردد.

وی استفاده از ابنیه های تاریخی کشور به عنوان فضاهای اقامتی را یکی دیگر از جاذبه ها و ویژگی های منحصربه فرد این بخش مطرح کرد و گفت:

این بخش باعث جذب بیشتر جهانگرد های خارجی می گردد و با این برنامه ها می توانیم به اهداف برنامه 1404 که همانا جذب 20 میلیون جهانگرد خارجی است، دست پیدا کنیم.

معاون رئیس جمهوری در ادامه سخنانش با وبلاگ ورساچه در شهر چالوس درباره سفرهای نوروزی سال جاری گفت:

برای عید نوروز سال آینده 19 دستگاه اجرایی، امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به صورت هماهنگ فعالیت خودشان را شروع کردند. در این راستا، با توجه به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد نشاط در بین مردم این ستاد کوشش نموده تا در حوزه کیفیت و کنترل قیمت نظارت دقیق داشته باشد تا از هر گونه افزایش ارائه خدمات به مردم در ایام عید جلوگیری گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در خاتمه سخنانش به جاذبه ها و ظرفیت های جهانگردی استان مازندران اشاره نمود و اضافه نمود:

خوشبختانه این استان دارای ظرفیت های بالقوه و بالای جهانگردی است و برای ساماندهی و استفاده مردم در این منطقه ها باید جهانگردان به صورت تور جهانگردی به این منطقه آورده گردد تا ارزش اضافه نموده در این بخش به وجود آید. بعلاوه، استانداران شمالی کشور برنامه های خوبی در این زمینه دارند تا بتوانیم در آینده شاهد رونق بخش جهانگردی به صورت سیستمی در این استان ها باشیم.

منبع: کجارو / ایرنا

به "پرتال جامع گردشگری کشور ظرف 10 روز آینده راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتال جامع گردشگری کشور ظرف 10 روز آینده راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید