کشف یک توپ جنگی متعلق به دوران صفوی در میان ضایعات ذوب آهن

به گزارش وبلاگ ورساچه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لنجان خاطرنشان کرد که یک توپ جنگی متعلق به عهد صفویه در کارخانه ذوب آهن این شهرستان کشف شده است.

کشف یک توپ جنگی متعلق به دوران صفوی در میان ضایعات ذوب آهن

احمد فتحی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان از کشف یک توپ جنگی متعلق به دوران صفوی در کارخانه ذوب آهن اطلاع داد. وی در این رابطه گفت:

روز گذشته با تماس مدیران کارخانه بزرگ ذوب آهن متوجه شدیم یک عدد توپ قدیمی در میان ضایعات ارسالی به کارخانه ذوب آهن در این شهرستان به منظور بازیافت و ذوب پیدا شده است.

فتحی با اعلام اینکه آنالیز های کارشناسانه از تعلق این توپ جنگی به دوران صفویه حکایت دارد، اظهار کرد:

احتمالا این توپ در سده های گذشته در پادگان های سلاطین صفوی در اصفهان نگهداری می شده است و پس از سقوط این سلسله دست به دست شده و روز گذشته به منظور بازیافت به کارخانه ذوب آهن تحویل داده شده بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان با اشاره اینکه در دوران صفوی مقابل ورودی دولت خانه صفوی (کاخ عالی قاپو) در مجموعه دنیای نقش دنیا چند عراده توپ نگهداری می شده است، اذعان داشت:

این توپ جنگی با موافقت مدیران کارخانه ذوب آهن تحویل اداره میراث فرهنگی شهرستان شد و پس از آن به وسیله واحد امانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان به منظور بازسازی و جانمایی در مقابل کاخ عالی قاپو به اصفهان منتقل شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "کشف یک توپ جنگی متعلق به دوران صفوی در میان ضایعات ذوب آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک توپ جنگی متعلق به دوران صفوی در میان ضایعات ذوب آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید