اخبار اقتصادی

مزارع تسخیر شده، تلفیق برده داری، زندگی روستایی و افسانه های محلی (قسمت اول)

برده داری ظاهرا تنها در رنج های سیاه پوستان خلاصه نشده و رد آن را می توان به شکلی چه در دنیای گردشگری وحشت و چه در دنیای گردشگری سیاه نیز مشاهده کرد.

18 اردیبهشت 1401

دغدغه تامین گندم با حمل و نقل ریلی برطرف شد

جلالی گفت:دغدغه حفظ کیفیت محصولات، سرعت انتقال از جنوب کشور و تامین غلات از جمله گندم و نهاده های دامی، با حمل و نقل ریلی در شرق استان سمنان برطرف شد.

12 اردیبهشت 1401

رشد 38 درصدی تجارت خارجی

معاون فنی گمرک گفت: تجارت خاجی ایران در یازده ماهه سال جاری به 90 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38 درصد رشد را نشان می دهد.

10 اردیبهشت 1401

چگونه عشق را به زندگی یکنواخت شده بازگردانیم؟

تهران (پانا) - یک روانشناس با بیان اینکه به طور ناخودآگاه با گذشت زمان از دوران عقد و ازدواج و با افزایش طول مدت زندگی مشترک زوجین، حرارت اولیه عشق کاسته و نوعی یکنواختی بر زندگی مشترک حاکم می شود، برای جلوگیری از این یکنواختی توصیه هایی کرد.

9 اردیبهشت 1401

راهنمای سفر به آستارا

سفر به آستاراسفر به خطه شمال یکی از انتخاب های اول گردشگری در ایران محسوب می گردد. به پیشنهاد ما این بار سفر به آستارا را هم به فهرست گردشگری های خود به سمت شمال قرار دهید. شهر آستارا دارای جاذبه های طبیعی زیبا و بکری می باشد و بعلاوه مراکز خرید و بازارهای...

7 اردیبهشت 1401

آغاز عملیات اجرایی بیش از 209 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

با حضور وزیر راه و شهرسازی به مناسبت ایام الله دهه فجر 1400 عملیات اجرایی بیش از 209 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد و همزمان بخشی از پروژه های عمرانی حوزه مسکن به افتتاح رسید.

6 اردیبهشت 1401

آخرین فرصت ایجاد تناظر کارتخوان های بانکی با پرونده مالیاتی

خبرگزاری خبرنگاران-مهلت ایجاد تناظر دستگاه های کارتخوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی با فعالیت مالی تا 30 بهمن 1400 تمدید شد.

29 فروردین 1401

انتظار از دومین نمایشگاه مجازی کتاب

یک ناشر که انتظار دارد استفاده از پلتفرم نمایشگاه مجازی کتاب برای ناشران و مخاطبان راحت تر گردد، می گوید: در حالی که قرار است دومین نمایشگاه مجازی کتاب برگزار گردد، هنوز شاهد حرکت رو به جلویی درخصوص آن نبوده ایم.

16 اسفند 1400

آنچه از دبی نمی دانستید

حقایقی درباره دبیدبی بعد از ابوظبی بزرگترین شیخ نشین امارات متحده عربی است. این شهر در بیشتر فصل های سال آب و هوای مناسبی ندارد، اما امکانات رفاهی و گردشگری فراوانی که در دبی تدارک دیده شده، این شهر را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دنیا تبدیل...

12 اسفند 1400

درخواست مردم برای انتقال گرمخانه خاوران؛ شورا همچنان از فعالیت های قرارگاه اجتماعی مطلع نیست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت که تغییرکاربری گرمخانه خاوران مشکل ساکنان این محله را حل نمی کند و درخواست مردم انتقال این گرمخانه است.

12 اسفند 1400

بیضایی: خانه های خالی با مالیات پر نمی شوند

تهران (پانا) - بعد از حضور بانک ها در بنگاه داری ها و تبدیل خانه از یک کالای مصرفی به کالای سرمایه ای، طرح مالیات بر خانه های خالی راهکاری است که دولتی ها به جد پیگر آن هستند تا شاید مرهمی بر زخم مسکن باشد اما کارشناس های حوزه اقتصاد این طرح را پیروز و کارشناسی...

8 اسفند 1400

میر محمدی: جهاد دانشگاهی در جهت قطع وابستگی به خارج حرکت می نماید

نایب رئیس کمیسیون پزشکی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مجموعه جهاد دانشگاهی در برطرف وابستگی های کشور گفت: یکی از نهادهایی که توانست اثرات تحریم ها را خنثی و در برطرف وابستگی به خارج جهت تامین نیازهای کشور کوشش کند مجموعه جهاد دانشگاهی است. ...

29 بهمن 1400

فهرست بازیکنان نو پرسپولیس و دردسر بزرگ برای مدیرعامل سرخ ها

به گزارش خبرنگاران، باشگاه پرسپولیس پس از کش و قوس های فراوان بالاخره با هیأت مدیره و انتخاب مدیرعامل تازه روبرو شد تا رضا درویش فعالیت خود را پس از دوران سرپرستی مجید صدری شروع کند.

27 بهمن 1400

توصیه اردوغان: هر چه دارید به لیر تبدیل کنید!

رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه 10 دی ماه از مردم ترکیه درخواست کرد برای تقویت پول ملی، تمامی پس میزان های خود را به لیر تبدیل کنند.

26 بهمن 1400

تا سرانجام سال از بورس انتظاری نداشته باشید

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اینکه بر این باور است که نمیتوان تا پایان سال انتظار بازدهی چشم گیری را از این بازار داشت، تاکید کرد که درحال حاضر شرایط عمومی بازار سرمایه خوب بوده و بهترین زمان برای سرمایه گذاری بلند مدت در آن است.

18 بهمن 1400

شاخص کل بورس 14 آذر 1400؛ رشد 8 هزار واحدی

شاخص کل بورس امروز با رشد 8 هزار و 286 واحدی به یک میلیون و 343 هزار و 252 واحد رسید. این در حالی است که در روز معاملاتی اخیر شاخص کل افت 5 هزار واحدی را به ثبت رساند.

12 بهمن 1400

کاهش 765 واحدی بورس در ابتدای معاملات امروز

خبرگزاری خبرنگاران- بورس تهران معاملات امروز سه شنبه 16 آذر 1400 را با کاهش 765 واحدی شاخص کل شروع کرد.

11 بهمن 1400

کاتِماکو: مرکز سحر و جادوگری

کاتِماکو شهری در استان وراکروس در مکزیک، ممکن است مانند خیلی از شهرهای دیگر جنوب مکزیک، شهری کوچک و عجیب به نظر برسد، اما باید گفت که این شهر فراتر از یک شهر عادی است؛ اینجا مرکز جادوگری است. این شهر سابقه طولانی، هم در جادوی سفید و هم در جادوی سیاه دارد...

10 بهمن 1400

اعلام لیست نرخ رسمی اقلام خوراکی

معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی لیست قیمت رسمی اقلام خوراکی را گفت.

27 دی 1400

پیش بینی بورس از نگاه کاشناسان بازار سرمایه، اتمام روزهای قرمز؟

به گزارش خبرنگاران، اغلب کارشناسان بازار سهام برای هفته پیش رو بازاری متعادل و رو به رشد را پیش بینی می نمایند.

27 دی 1400
تعداد: (218)